Benefietconcert “Politiekoren zingen voor Turkije en Syrië”

16 09 2023VensterOp zaterdagmiddag 16 september 2023 ± 12.30 uur vertrok de Happybus als vervoerder van het Gelders Politie Mannenkoor richting Voorburg. Aangekomen in Voorburg werd er even koffie gedronken en daarna gerepeteerd.
Er zouden 3 politiekoren meewerken t.w. Politie mannenkoor Entre Nous uit Den Haag o.l.v. Warner Fokkens, Politievrouwenkoor Proces-Vocaal uit Rotterdam o.l.v. Chiel Naber en het Gelders Politie Mannenkoor uit Apeldoorn o.l.v. Jan Hulshof. Helaas door corona omstandigheden moest het Politievrouwenkoor Proces-Vocaal afzeggen.
Omdat de tijd van Proces-Vocaal moest worden opgevuld werden er op het laatste moment nog een aantal nummers aan het programma toegevoegd.

Dus onze repetitie bestond uit het doornemen van de toegevoegde stukken en de stukken die we samen zouden zingen met Entre Nous. Er werd nog wel even geoefend op het opkomen en afgaan. Na de repetitie was er tijd voor een borrel, een gezellig samenzijn met Entre Nous. Na de borrel was er voor ons voor een goede maaltijd gezorgd en was het smakelijk eten. Aangezien het buiten mooi weer was werd er heerlijk gebruik gemaakt van de tuin waar het goed toeven was.

Omstreeks 19.45 uur was het dan zover.
Eerst opstellen in de hal en dan gezamenlijk netjes in een rij naar het podium.
Toen een ieder op zijn plaats stond werd gezamenlijk o.l.v. Jan Hulshof met begeleiding van Anna Seijmonsbergen het eerste nummer “One Hand, one Heart” ingezet. Hierna volgde het welkomstwoord door de 2e voorzitter van Entre Nous, Martin van der Meulen.
Na dit welkomstwoord trad Entre Nous terug en werd het concert voortgezet door het Gelders Politie Mannenkoor. Dat de gezongen stukken goed werden ontvangen bleek wel uit het applaus dat we elke keer mochten ontvangen.
Na ons optreden was het de beurt aan Tamer Baris Ülger die 3 liederen zong en zichzelf daarbij begeleidde op gitaar.

Schattig en kleurrijk waren de kinderen van Sanatolia’s Kinder Volksdansgroep die voor ons een leuke dans opvoerden. Na dit gebeuren ging Warner Fokkens achter de vleugel zitten om een 2-tal nummers te spelen. Vervolgens was het tijd voor Politie mannenkoor Entre Nous om een aantal nummers te zingen. In hun programma bleken ook een aantal nummers te zitten die bij ons bekend waren.
Na hun optreden schoof ons koor weer aan om het slotnummer Anthem for the world te zingen.

Lof voor alle deelnemers, het was een prachtige muzikale avond en toen iedereen weer in de Happybus was gestapt werd er rustig in de regen teruggereden naar Apeldoorn.

Dick Modderkolk

Zie ook de beide video's die gemaakt werden.