Muzikale leiding

Dirigent Jan HulshofDirigent en muzikaal leider Jan Hulshof

Jan Hulshof heeft zijn roots in het Limburgse liggen. Op 14-jarige leeftijd kreeg hij zijn eerste muzieklessen. Later heeft hij voornamelijk als bas- tubaïst gemusiceerd in diverse orkesten. Hij maakte onder meer deel uit van de Arnhemse Politiekapel, de Big Band van de politie Gelderland Midden en het Nationaal Politie Orkest.

Daarnaast volgde Jan op jeugdige leeftijd een studie kerkorgelmuziek bij Albertus Ensing. In de jaren ‘60 volgde hij een studie koordirectie onder auspiciën van de Christelijke Zangersbond. Hij is gedurende 20 jaar als dirigent van diverse koren actief. Tevens begeleidt hij op orgel of piano diverse koren tijdens concerten.

Sinds mei 1999 is Jan dirigent van het Gelders Politie Mannenkoor. Onder zijn leiding heeft het koor een uitgebreid repertoire opgebouwd. Hierin heeft de lichte muziek haar plaats, naast het klassieke en het romantische repertoire. Jan heeft altijd een diepe toewijding getoond voor de ontwikkeling van de individuele zanger. Een interesse die resulteerde in het feit, dat menig koor onder zijn leiding bekend is geraakt met zijn koorklas. Hierbij wordt in kleine groepen aandacht besteed aan de fundamenten van het zingen.

Jan Hulshof is zijn carrière in 1965 begonnen bij het Wapen der Koninklijke Marechaussee en na 6 jaar is hij overgegaan naar de gemeentepolitie. Na de reorganisatie heeft hij gewerkt bij de regiopolitie Gelderland Midden.

Anna SeijmonsbergenMuzikale begeleiding en pianiste Anna Seijmonsbergen

Het GPM kwam door de dirigent in contact met Anna Seijmonsbergen-Schermers, die toen nog bij haar ouders in Apeldoorn woonde.

Vanaf zevenjarige leeftijd verdiepte Anna zich in de muziek. Via de muziekschool begon zij in oktober 1997 met het bespelen van de harp. Ze kreeg les van Sacha Nierich in Apeldoorn en maakte van 1999 tot 2005 deel uit van het harporkest “Harp Panorama”. In dat orkest leerde ze samenspelen en uitvoeringen geven. Vanaf september 2003 begon Anna met het volgen van pianolessen bij mevrouw C. Witte en vervolgens bij Meline Yeghoyan.

In december 2004 startte zij met het bespelen van de pedaalharp en volgde ze improvisatielessen bij Regina Ederveen. Door het spelen van piano op jeugdavonden en kerkdiensten kreeg ze het begeleiden onder de knie.
Sinds oktober 2006 begeleidt ze met verve het Gelders Politie Mannenkoor.

Na haar middelbare schoolopleiding volgde zij de opleiding tot verloskundige. In 2012 studeerde zij af aan de Verloskundige Academie te Amsterdam. In oktober 2013 behaalde Anna haar mastertitel (MSc) aan de Universiteit van Amsterdam.
Thans werkt Anna als wetenschappelijk onderzoeker (promovenda) bij de afdeling Midwifery Science van VUmc en AVAG en als wetenschappelijk adviseur bij coöperatie voor verloskundigen LEO in Leiden.

Ane Mulder begeleidt het koor als reserve muzikaal begeleider en ondersteunt het koor op het orgel bij concerten.